בר מצווה בכותל כל הנתונים

בר מצווה בכותל נתונים סטטיסטיים

העדפות בני הנוער – בר מצווה בכותל
אחרי שנים רבות בו העדיפו חתני בר מצווה את אולמות האירועים, היום המקום שנחשב הכי אין לחגיגת בר מצווה הוא ללא ספק חגיגת בר מצווה בכותל,
הכותל המערבי בירושלים הוא למעשה המקום הכי מבוקש בקרב ילדי בני המצווה.
למעלה מ – 12,000 ילדים חגגו בר מצווה בכותל בשנה האחרונה וזהו מספר שיא של אירועי בר מצווה כפי שנרשמו במורשת הכותל המערבי.
רוב משפחות החוגגים מתגוררים בישראל אולם אנו עדים להרבה חגיגות בר מצווה בקרב יהודי העולם שמגעים לישראל בעיקר מארצות הברית, קנדה, אנגליה ומדינות דרום אמריקה לחגוג בישראל את היום החשוב של יקיריהם כאו בעיר הקודש, ליד חומת הכותל שריד בית המקדש. בסקר חדש שערך משרד התיירות בקרב 25000 תיירים שהגיעו אשתקד לישראל עולה כי 78% מן התיירים ביקרו בירושלים במסגרת ביקורם בישראל. במקום השני העיר תל-אביב – 65% סיפרו שביקרו בה, במקום השלישי אתר התיירות מצדה (51%), במקום הרביעי טבריה ואזור הכנרת, בין האתרים המבוקרים ביותר בירושלים ניתן למנות את הכותל המערבי במקום הראשון (81%), ואחריו הרובע היהודי (61%), כנסיית הקבר (55%), ויה דולורוזה (49%), והר הזיתים (62%)

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

איך הפך הכותל המערבי ליעד מבוקש בקרב נערים שהגיעו למצוות?

אחת השאלות שאני שואל את עצמי איך הפך הז'אנר של חגיגות בר מצווה בכותל לכל-כך פופולרי בקרב נערים רבים מישראל והעולם?
 אולי זאת החוויה הירושלמית בעיר הקודש?
הטיול המרתק לירושלים?
החיפוש אחרי השורשים היהודים?
יתכן מאוד שכל התשובות נכונות ויכול מאוד להיות שישנן סיבות נוספות, אם כך או אם אחרת, קשה להתעלם מהאנרגיות והרוח החדשה של מורשת הכותל שנתרמה לדרבן את החוגגים להגיע לירושלים לכותל המערבי.
 תוך שהיא מכינה את הקרקע במחשבה מחודשת והקצאת משאבים גדולים לפיתוח חגיגות בר מצווה בכותל,

הקרן למורשת הכותל טיפלה בעבר רק במנהרות ולא על הנעשה ברחבת הכותל עצמה, אך בעקבות המצב שנוצר במקום כאשר הגיעו משפחות ללא הכוונה ובלא ידע כיצד לנהל את התפילה עמדו בסיטואציות לא נעימות מכל מיני מערכים שלא הוסמכו לתת את שירותיהם ואף ביקשו סכומי כסף לא מבוטלים בעבור השירות הדיי מפוקפק שלהם מאותן משפחות שהגיעו לירושלים.
מהסיבה הזו קיבלה הקרן למורשת הכותל החלטה לקחת את האחריות הניהולית גם על הרחבה עצמה.
כיום הקרן למנהלת הכותל נותנת מענה לאותן משפחות ועושה "סדר" ברחבת הכותל, מספקת ספרי תורה ודוכני תפילה ואף שמשיות להצללה ובנוסף הם מסייעים ברב (חזן) שינהל את התפילה מעבר לזה,ישנן בנות שירות שממתינות למשפחות המגיעות לרחבת הכותל ומכוונות אותם.
הקרן למורשת הכותל אף יוזמת פרויקטים מיוחדים כמו בר מצווה בכותל לניצולי שואה שלא חגגו טקס בר מצווה בימי מלחמת העולם השנייה בתקופת החושך הנצית.
 בנוסף ישנן בר מצוות מרוכזות לאוכלוסיות נזקקות, בר מצוות משותפות לנפגעי טרור וגם יום בר מצווה במסגרת בית ספרית.

מתופפים בירושלים סוד הקסם מאחורי הקלעים

גם למפיקים ולמתופפים יש חלק בלתי מבוטל בהצלחה להפוך את הכותל לפופולרי מאוד בקרב נערי המצווה ומשפחותיהם, מפיקי האירועים בירושלים, המתמחים בהפקת בר מצווה בכותל הפכו את חגיגת בר המצווה בירושלים לזמינה וקלילה לכולם יותר מאיי פעם, אתם כבר לא צריך ל"שבור את הראש" הם ישמחו לעשות את זה בשבילכם ולהפיק גם לכם אירוע בר מצווה חלומית בירושלים, הכולל הסעות, ארוחות בוקר וסעודת צהריים, צלמים, ליווי מוזיקלי, תהלוכת מתופפים ושופרות בירושלים, סיורים, פייטן לעליה לתורה.
האחרונים שאחראים אף הם במידה רבה להצלחת ימי בר המצווה בכותל הם ללא ספק אותם המתופפים מירושלים שאחראים לשמחה, כמעט כל נער שחוגג בר מצווה בכותל, מתחיל את החגיגות עם ליווי מוזיקלי של מעגל מתופפים או כליזמרים שהופכים את האירוע למסיבה אחת גדולה, ברשות המתופפים מצויים שופרות ארוכות קרן וחופת חתנים.
המתופפים מנחים תהלוכה מיוחדת ושמחה עם הרבה שירים יהודים וישראלים מוכרים שכולם אוהבים.
עשרות התיירים מצלמים ללא הרף את האטרקציה החדשה בירושלים ואף מקבלים הסברים על מהות החגיגה.
אם גם בנכם מגיע לגיל מומלץ להתחיל להתעניין בחגיגת בר מצווה בירושלים, זה אירוע מיוחד בעל עומק ומשמעות שכנראה תזכרו לכל החיים.
רשם: דודי בר יוסף
מנהל אומנותי להקת מתופפי המדבר

לעוד כתבות:

בת מצווה בכותל
נגנים לבר מצווה בכותל